lørdag den 8. juni 2013

Lakseroulade

Opskrift på lakseroulade på CDJetteDCs LCHF

Har man haft gæster og lavet for meget mad, så er man måske heldig at have en rest lakseroulade i fryseren, som jeg havde, og så kan en hverdagsaften jo hurtigt blive en lille fest.

Opskriften kan jeg desværre ikke tage æren for, og jeg har heller ikke ændret på den, da den er "lige i skabet" for den LCHF spisende.
Hjemmelavet lakseroulade med fyld af flødeost

Du kan enten åbne opskriften her: Klik her og se opskriften
Eller se den gengivet her:

Til 6 personer:

6 pæne skiver røget laks, ikke for tynde.
100 g røgede lakserester
1 dl creme fraiche, 18%
75 g flødeost naturel
1 hårdkogt æg
2 spsk. hakket purløg

Læg lakseskiverne taglagt på et stykke husholdningsfilm. 
Lakseresterne, creme fraichen, flødeosten og det hårdkogte æg blendes sammen (eller hakkes og røres sammen). Purløg vendes i, og fyldet smages til med salt og peber. 
Fordel fyldet på lakseskiverne og rul dem sammen på den lange led (brug filmen til at rulle med). 
Pak filmen stramt om lakserullen. Læg den i fryseren ca. ½ time. Den skal være let frossen. Skær den i skiver og anret på salat. Servér lun flute til.

Mit tip til rulning af rouladen - især hvis man ganger opskriften op - er at gemme paprullerne fra køkkenrullerne, skære dem op og lægge lakserouladen heri, når den er rullet med filmen om. 
Brug gerne 2-3 papruller, så de støtter rundt om hele rouladen og dermed holder den i facon indtil den er helt frosset. 

Den dybfrosne rulle kunne jeg sagtens skære efter en 1/2 times optøning. Men vil du ikke spise ultrakold og halvfrossen rulle, som jeg gjorde (ha-ha, men den smagte nu godt alligevel), så tag den ud af fryseren lidt før :-)

Jeg nød lakserouladen med en "grovbolle" (også fra fryseren), salat, kogt, hakket æg med en rest estragondressing.

Opskrift på estragondressing: Klik her for at se opskriften på estragondressing

Opskrift på boller: Klik her for at se opskriften på boller

CDJetteDCs opskrift på lakseroulade med flødeost

Lakseroulade

Velbekomme.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate