lørdag den 6. juli 2013

Pizza, tak - og den må gerne være lidt sprød og LCHF


Når man står og slår dej op til familiens pizza, så kommer uvægerligt en uimodståelig trang til en sprød pizza, men LCHF skal den samtidig være...!

Blomkålspizzaen er selvfølgelig afprøvet, og den kan da fint gå an - men sprød... det er min udgave nu altså langt fra. Den må jeg eksperimentere lidt mere med en anden gang, for det kunne være sjovt, hvis det kunne lykkes.

Men nu havde jeg altså ikke noget blomkålshoved på lager, så jeg tænkte, at en finpudsning af en almindelig pandekage måske kunne gå an. og der skal ikke være langt fra tanke til handling i mit LCHF køkken, så det er nu afprøvet.

Resultatet er ikke værst - og så ligner det da i hvert fald også noget, der minder om en rigtig pizza. Men døm selv:

Fyldet til pizzaen kan jo varieres i det uendelige. Idag skulle resten af familien have mix fyld bestående af oksekød og skinke på deres pizza, så i denne ombæring var det jo lige til højrebenet - fyldet stod klar på køkkenbordet.

Til min pandekage tog jeg udgangspunkt i

Basispandekage-opskriften

Jeg lavede kun én pandekage af dejen, som ellers er beregnet til 2 stk. I bunden af min pande dryssede jeg sesamfrø, hældte forsigtigt dejen over og bagte den omtrent færdig på den ene side.
Førend dejen stivnede helt på overfladen dryssede jeg også her med sesamfrø, vendte den og bagte den færdig.


Da pandekagen var bagt færdig smed jeg den i ovnen med tomatpasta på og lod væsken fordampe lidt, før pizzaen blev toppet med oksekød, skinke, ost og lidt pynt - tilbage i ovnen nogen minutter og...

...Voila - næsten som ægte pizza!



Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate