torsdag den 29. maj 2014

Crispy ostechips med brie



Jo, det fungerer faktisk helt perfekt at lave ostechips af brieost i tynde skiver.

Det er hurtigt, nemt og resultatet er velsmagende, sprøde chips. Gode til den lille sult og hvis det skal være lidt lækkert.


Sådan gør du:
  1. Skær en brieost i tynde skiver.
  2. Læg skiverne på en bageplade beklædt med bagepapir. Osteskiverne skal lægges med god afstand, da de flyder ud.
  3. Drys med ønsket krydderi, f.eks. røget paprika og chilipulver.
  4. Bag i ovnen i knap 10 min. ved ca, 200 grader - eller til osten er jævn lysbrun.
  5. Flyt forsigtigt clipsene med paletkniv eller lign. til fedtsugende papir, f.eks. køkkenrulle
  6. Servér de knasense sprøde briechips straks herefter






Synes du, det er nemmere med en pose chips, man køber, så kan jeg varmt anbefale disse GROK ostechips. Nok er de i den dyre ende af prisskalaen, men da pris og kvalitet hænger sammen, kan det godt være et fint alternativ til de hjemmelavede. De smager SUPER-GODT!

Find flere fristende opskrifter i mit

☆ OPSKRIFTSREGISTER ☆

Se også opskriften på aubergine chips (klik her).

2 kommentarer:

Merete sagde ...

De ser lækre ud :-)
Hvor meget varme giver du dem?

Jette Daugaard Christensen sagde ...

Det havde jeg da slet ikke fået med, så det er nu tilføjet. De får 200 grader - hvilket måske ikke er helt rigtigt, når det kommer til stykket, for min ovn har vist ikke nået de 200 graders varme, når jeg sætter pladen ind. Det tager jo ikke lang tid at skære en brie i skiver.

Der er også blevet spurgt om jeg skærer det tynde lag hvidskimmel - eller skorpen, om man vil - om osten bort. Nej, det gør jeg ikke. Den bliver også dejlig sprød og kan hjælpe lidt til med at danne en kant om de lidt skrøbelige ostechips.

Vh Jette

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate