torsdag den 25. september 2014

LCHF ingredienser og kosttilskud - storkøb og impulskøb


Wow, idag har jeg fået min leverance fra Med24 - ja se bare her, den fylder jo hele bordet...

Nu er det så også ved at være et pænt stykke tid siden, jeg sidst har købt stort hjem, men da der var tilbud (som jeg skrev om tidligere på ugen - klik her for at se blogindslaget), gik jeg lidt "amok" og forsynede mig med mine ynglingsvarer.

Hvad, jeg skal bruge de lidt mere specielle ingredienser til, skal jeg nok fortælle om, når jeg har afprøvet dem og har noget spændende at skrive om.

Ud over mine LCHF ingredienser, har jeg købt et par af de kosttilskud, jeg var ved at løbe tør for. Her har jeg valgt de store pakninger pga. stykprisen, men så har jeg også til et pænt stykke tid. De kosttilskud, som I ser, jeg har købt, er bl.a.:

Solaray Mega B-Stress (se mere / køb her)
Solaray Magnesium Citrat med D vitamin og og K2 (se mere / køb her)

Det er paradoksalt, at man på en LCHF diæt kan have brug for disse kosttilskud, når diæten i og for sig giver en sund krop, god fedtforbrænding og et bedre total kolesteroltal, men desværre oplever mange ( - trods en varieret kost med stort indtag af sundt fedt, grove grøntsager, fede mejeriprodukter og kød og måske en moderat mængde af nødder og frø) alligevel B-vitamin- og magnesiummangel.

For mit eget vedkommende har jeg tacklet tilstanden med de kosttilskud, jeg synes virker bedst, nemlig et stærkt B-vitamin præparat og Magnesium Citrat. Begge er depottabletter.

Når man taler magnesium, er det faktisk ikke mineralet, der er vigtigt (magnesium er magnesium) - men produktets optagelighed, og her er Citrat i kombination med vitamin D og organisk calcium de vigtige elementer - eller skulle vi sige hjælpestoffer. Uden dem kan mineralet så at sige ikke "finde vej" og gøre sin gavnlige virkning.

I en helt anden kategori - ja, jeg handler skam "varieret" - kommer Spirebakkerne. Om de er et rigtigt impulskøb, ved jeg endnu ikke, men jeg vil gerne eksperimentere lidt med frøspirer. Grønt siges jo at være godt for øjnene, og kommer der noget ud af eksperimenterne, vil mine fotos snart afspejle resultaterne. Håber nemlig på fotogen og spiselig pynt ;-)

Det smarte (håber jeg) ved denne lille modet af en spirebakke er, at man kan supplere med flere bakker i højden, hvis det nu skulle vise sig, at man har grønne fingre ;-)
Mere derom, når eksperimentet går igang!

Og så lige en bemærkning mere til mine varer på bordet her: Gilette barbérbladene (med mængderabat) er altså ikke til mig... men til min mand! Så har han også fået lidt ud af mine storkøb og kan få lov at dele fakturaen med mig ;-)

Lige nu glæder jeg mig over, at jeg igen har mine vigtigste kosttilskud og ingredienser "på lager".

Husk at bestille dine 2 gratis vareprøver, når du handler hos Med24 og glæd dig over, at du opsparer bonus. Jeg kunne denne gang indløse min opsparede bonus på ca. 117 kr. og dermed reducere fakturabeløbet på dagens leverance.


gode opslag og evidens for virkning af bl.a. magnesium, 
D-vitamin, k2 og B-vitamin. Følg gerne min 
opslagstavle på Pinterest.

Dette indlæg indeholder affiliatelinks.


Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate