mandag den 6. april 2015

MADPLAN uge 15 - 2015


Det er med en dirrende fornemmelse, at jeg offentliggør min første madplan. Faktisk er jeg slet ikke sikker på, at planen kommer til at holde, for vi er i min familie temmelig impulsive, hvad angår indkøb og aftensmad.
Det er ganske vist besparende (i tid og penge) og derfor en rigtig god idé at handle ind til flere dage af gangen, men jeg vænner mig nok aldrig helt til hverken at udføre planen til fulde eller at handle ind til så mange dage. Well..., nu får I altså mit første, spæde forsøg på at være lidt mere strukturet udi madlavningen, og så må vi se, hvordan det går.

Here it goes:

Mandag (rester fra påskefrokosten):
Tunsalat med torskerogn på skiveskårede mini"rugbrød". Hertil rejer og grønt.
Røget laks med kogte (påske)æg og ramsløgsmayo (en dip/dressing, der er rørt af lige dele ramsløgspesto og mayonnaise).
Leverpostej med bacon
Diverse pålæg med ægge-/karrysalat

Tirsdag:
Farseret svinemørbrad med baconflet. Hertil bønnefritter med fetadip samt en grøn salat.

Onsdag:
Stegte laksefiletter med smørdampet broccoli og rester af fetadip og grøn salat.

Torsdag:
Æggekage med bacon, ramsløgspesto og diverse rester.

Fredag:
Hakkebøf med hvidløgssmør (har det i fryseren) eller grillede græske bøffer med blomkål i fetafløde og naturligvis tzatziki og lidt grønt.

Lørdag:
En stor bøf med blomkålsfritter a là Pommes Duchesse, bearnaisesauce og coleslaw med spidskål.
Lørdag skal TEXIE's bedste frallor iøvrigt bages ( - det er bollerne, der ses på billedet øverst).

Søndag:
Fathead pizza med bresaola og ramsløgspesto. med en sidedish af coleslaw (rest).

Efter vejrudsigterne at dømme, skulle vi få pænt forårstemperaturer, så det er bare om at komme ud og lede efter de ramsløg. Her hos os er vi gået i haven, har luget ukrudt og gødet græsplæne og frugttræer.

God fornøjelse med det hele.

Ønsker alle en rigtig dejlig uge.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate