søndag den 12. april 2015

MADPLAN uge 16 - 2015


Så er det tid at gøre status over sidste uges MADPLAN. Holdt den mon? Ja, delvist, men mit impulsive hjerte løb nu nu alligevel af med mig, så en enkelt dag fik vi ikke serveret helt det samme, som vi havde planlagt. Heller ikke bollerne blev bagt, men skidt med det, for istedet fik jeg lavet mig en ny slags kiks/knækbrød med chiafrø. Opskriften på disse kiks rammer bloggen i løbet af ugen - så følg med, for de ret gode og dejligt sprøde.

Nu prøver vi igen med en plan for ugen, for vores indkøbslister blev nok en kende mere strukturerede, og vi har heller ikke været i tvivl om, hvad vi nu skulle finde på at lave til aften. Altsammen stod det jo på madplanen.

Mon ikke en ugentlig madplan giver lidt mindre stress i hverdagen. Jeg satser og prøver igen...

Mandag:
Lady og vagabonden med squashgetti og hjemmelavede, krydrede kødboller (har dem i fryseren).

Tirsdag:
Proteinpasta med laks i cremet flødesauce. Hertil en grøn salat med Grana Padano i høvlede flager (brug ostehøvl).

Onsdag:
Frikadeller med squashgetti og sukkerfri rødkål. Hertil resten af salaten fra tirsdag.

Torsdag:
Skiveskårne mini hørfrø-"rugbrød" (har dem i fryseren) med lunede frikadeller og sukkerfri rødkål (rester fra onsdag), diverse pålæg og lidt lækker ost.

Fredag:
Burgere bestående af grillede oksekødsbøffer med spejlæg og cheddarost i - enten som de er eller i MAXI burgerboller. Hertil diverse salat og enten ramsløgsmayo eller chilimayo.

Lørdag:
Håber på godt vejr, for vi skal i haven, og så griller vi til aften! På grillen skal der marineret kylling på spyd, halloumi og - hvis jeg når at lave den - en lille Bacon Explosion. Tænker, at vi skal have bønnefritter til - og resten af kryddermayoen fra fredag eller en skøn aïoli som dip (som jeg tænker, jeg laver engang i løbet af ugen, fordi jeg også skal bruge mayonnaise til f.eks. chilimayoen.
Bearnaisesaucen springer vi nok over - man kan ikke nå det hele!
Måske skal vi have hjemmelavet is til dessert.

Søndag:
Vi spiser ude.

I den kommende uge skal vi i haven. I hvert fald i week-enden. Vi har nemlig bestilt en container til jord og får vist af den vej noget af vores motion. Der skal graves ca. 5 kubikmeter jord af, som skal lastes og køres i trillebør. Og det er altså et temmelig langt stykke vej at køre med trillebøren fuld af tung lerjord fra haven og langs huset og ud til containeren, så det bliver nok med god appetit, vi kommer til at sætte os til bords.

Fredag har jeg en feriedag, så der bliver forhåbentlig også lidt tid til afslapning og fordybelse, som måske kommer til at bestå i lidt ekstra madlavning og tests af opskrifter, så der kan komme mere nyt på bloggen. Det kunne jo tænkes, jeg skal have gang i ismaskinen. Is til dessert lørdag aften lyder da ikke dårligt, vel?

Ønsker alle mine læsere en skøn uge.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate