søndag den 31. maj 2015

MADPLAN uge 23 - 2015


Gæt engang, hvad jeg har lavet idag, søndag. Jo, jeg har bagt et hold tortilla pandekager, som nu ligger på køl og venter på at blive brugt de næste par dage. Så bliver det da ikke nemmere!
Det var også min hensigt at få bragt opskriften på min hjemmelavede is, som jeg rører i min ismaskine, men så langt nåede jeg ikke. Men opskriften kommer - det lover jeg!

Mandag:
Madpandekager.(tortilla pandekager) serveret som burittos med krydret kylling, salsa, salat, revet Cheddarost og aïoli. Hertil guacamole.

Tirsdag:
Jeg har "opdaget" at jeg har porrer i fryseren, og dem skal jeg have brugt, så vi skal have en hurtig porresuppe med kylling og bacon. Men ikke nok med det! Som tilbehør vil jeg nemlig prøve at varme en pandekage med fyld, som den Kitt viser her (i facebookgruppen K-C's og JetteDCs LCHF). NB: Du skal være medlem af gruppen og logget ind på facebook for at se indslaget. Nye medlemmer er naturligvis velkomne!

Onsdag:
Vi skal have LCHF pasta med kødsauce (jeg bruger samme opskrift til kødsaucen, som når jeg laver lasagne). Det kan godt ske, jeg laver "spaghetti"/pasta tirsdag aften. Så varmer jeg den bare i mikroovnen. Til retten laver vi en skål grøn salat og får ramsløgspesto eller en dressing (f.eks. denne) til.

Torsdag:
Rester af suppen fra tirsdag og lidt ristet brød (f.eks sesamstykker - dem har jeg i fryseren) og lidt pålæg og lækker ost.

Fredag, grundlovsdag:
Grundlovsdag er jo også fars dag. Jeg foreslår, at der grilles - mon ikke også "far" er enig? Kigger man på vejrudsigten, så er der dømt udendørs aktiviteter og "grillvejr".
Vi skal selv til stor, rund fødselsdag, så jeg slipper for selv at lave med. Jeg har fået nys om, at maden leveres af Kokken og Jomfruen, så det skal nok blive godt.

Lørdag:
Vi skal have græske bøffer med tzatziki og blomkål i fetafløde. Til de ikke-LCHF-spisende (og til de, der ikke er så glade for blomkål), laver vi flødekartofler.

Søndag:
Rosmarin- og hvidløgsmarineret lammeculotte på grill. Hertil aubergine gratin og en coleslaw. Til de ikke-LCHF-spisende er der også rester af flødekartofler fra lørdag,

Jeg ønsker alle mine læsere og følgere en dejlig uge.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate