lørdag den 14. november 2015

Squashtærte uden egentlig tærtebund



Vil I se dagens eksperiment? Resultatet i hvert fald...nemlig denne tærte, der er uden egentlig tærtebund, fordi jeg sprang over, hvor gærdet lige fornæmmedes lavest. Det var måske synd, jeg gjorde det, for tærten mangler lidt "bid", men til gengæld er den total striks i LCHF øjemed. Lækker og velsmagende er den bestemt også. Reelt set minder den mest om en kæmpe æggemuffin.
Jeg lover jer et gensyn med og en opskrift på denne rosettærte, hvis I følger med på bloggen, for den indbyder da til fornyet test - med tærtebund, enten i form af en strombolibund (se opskriften på pirogger, hvor strombolidej indgår) eller min sædvanlige tærtedej.

Opskriften kommer til at vente, indtil næste gang, vi skal have en sådan, men nyd da lige synet på den, jeg fik lavet idag...:

Bundløs LCHF squashtærte med Mill and Mortar sort gourmet flagesalt på CDJetteDCs LCHF

 Den sorte gourmet flagesalt fra Mill & Mortar kan bla.a. købes her eller her.


Grøntsagstærten var ledsageren til aftenens middag. Bearnaisesauce passer til nogen overraskelse forbavsende godt til denne tærte.


Hvis du skulle få lyst til at prøve, kan du se her, hvordan tærten er "bygget".


Æggemassen er den samme, som jeg sædvanligvis laver til tærter. Du kan se den her. Ja faktisk finder du den komplette opskrift på min porretærte her.


God fornøjelse.

Dette indlæg indeholder affiliatelinks.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate