tirsdag den 5. april 2016

Hasselback kyllingebrystfilet i baconsvøb


CDJetteDCs Hasselback kylling


Jeg ville ønske, at påfundet var mit, men jeg kan desværre ikke tage æren for opskriften på hasselback kylling i dens oprindelige version, som - hvis det er Proper Tasty, jeg skal tildele æren - er med Ricotta og spinat.
Jeg havde hverken fået købt frisk spinat eller Ricotta, så jeg lavede her min egen version af en hasselback kylling, men hvis du vil prøve versionen, som Proper Tasty viser på en YouTube video, kan du kigge her YoyTube video) - og jeg må ærligt tilså, at også jeg skal prøve snarest muligt:

Den version, jeg fik lavet, blev med flødeost, og for at den lækre, krydrede flødeost ikke bare skulle løbe ud under tilberedningen og lægge sig som osteskysauce i bunden af fadet, valgte jeg at omvikle de fyldte stykker kyllingebrystfileter med bacon.

Der er som sådan ikke noget specielt ved opskriften, men jeg har alligevel valgt at gengive den her på bloggen, da jeg sagtens selv kunne finde på at lave den igen - både i dens oprindelige version med Ricotta og spinat og i versionen med en flødeost, der er godt spicet op.

CDJetteDCs LCHF

Baconsvøbte kyllingebrystfileter med fyld af krydret flødeost:

2 stk kyllingebrystfilet
1. pkk. bacon i skiver (helst 8 skiver bacon)
100 gr. flødeost naturel (eller pikant, hvis du ikke selv gider krydre den)
2-3 tsk, basilikumpesto (en god købt eller den hjemmelavede - se den her)
1 tsk. løgpulver
1 fed presset hvidløg eller tilsvarende mængde hvidløgspulver
Groftkværket Himalayasalt
Groftkværket rosenpeber
Evt. lidt friske krydderurter fra haven (lidt er der da i mit urtebed nu, f.eks. timian)

Rør flødeosten med krydderier og pesto. Smag til - og den rørte flødeost må gerne smage rigeligt krydret.

Skær dybe riller i kyllingekødet og fordel osteblandingen i rillerne. Omvikl de fyldte fileter med bacon og læg dem i et lille ovnfast fad og steg dem i ovnen  (eller måske på grillen en sommeraften) ved 200 grader i 20-25 minutter.



Hasselback kylling på CDJetteDCs LCHF


Server f.eks. dampet broccoli eller - som her - en blandet salat med Danmarks hurtigste Thousind Island dressing til.

Enjoy!



Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate