lørdag den 1. juni 2013

Madbrød - eller boller om man vil - næsten LCHF

Hen imod aften, da der var fyret op under kullene og Weberen var kørt i stilling, blev jeg - næsten i ordets forstand - lidt "brødflov". Min familie skulle jo have flutes med hvidløgssmør til grillmiddagen, og jeg ville jo egentlig også gerne have lidt tilbehør.

Tiden var knap, så jeg lod opskrifter være opskrifter og improviserede mig til denne dej. Og bollerne, ja - de blev faktisk helt OK, hvis jeg selv lige skal sige det :-)

Ingredienser:
50 gr hasselnøddekerner blendet sammen med
50 gr kokosrasp
40 gr hørfrø malet i kaffekværn
30 gr Fibrex (den røde pose)
2 toppede spsk Fiberhusk
50 gr mandelmel
2 tsk bagepulver
1 tsk Herbamare urtesalt
2 dl piskefløde
1 dl A38 - undskyld strikse LCHF'ere
3 æg

Dejen hviler lidt, før den formes til runde boller (med våde hænder).
Bages ved 160 grader i  25 min.
Hvis man ikke er så glad for kokos, så udelad eller erstat det f.eks med solsikkekerner.

Her er et par fotos. Og hvorfor de ligger i dén rækkefølge, ved jeg ikke :-/




Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate