søndag den 2. juni 2013

Minus migræne


Når man med jævne mellemrum siden teenagealderen har været udsat for utallige migræneanfald, ja så kan man næsten ikke få armene ned, når man fortæller venner og bekendte om, at nu er det så og så længe siden man sidst har haft et anfald.


Det er sådan, jeg idag sidder og glæder mig - for tænk, det kunne jo ligeså godt have været på denne skønne søndag morgen, jeg var blevet ramt. Og dovne-/fridage er der ikke for mange af i forvejen. Det stormer udenfor, men jeg har det skønt og har i de forløbne knap 4 måneder med LCHF kost kun indtaget den (for mig) beskedne mængde Panodiler af 4 stk.


Jeg er sikker på, det skyldes kosten. Kan kun håbe, at flere forskere får øje på denne synsvinkel af en ellers veludforsket lidelse.


Hvad der præcis har "trigget" en migræne hos mig, ved jeg ikke. Jeg spiser jo stadig (mørk) chokolade og drikker kaffe!

Flere gange har jeg søgt en vej ud af hovedpinen - også på kostområdet - så det er da paradoksalt, at migrænen (7-9-13) tilsyneladende nu er forsvundet af sig selv. Hurra!

Den, der lider af migræne, forsøger sig med mange ting, for at slippe ud af helvedet. Men det er nu utroligt, hvis nogen indlader sig på brugen af Botox for at få bugt med migrænen. Kan det virkelig passe?...


...Læs engang her: http://www.in.dk/Skoenhed/Sundhed/2013/Maj/Migraene-sunde-raad.aspx#.Uar0anwaySM


Motionen er der selvfølgelig ikke noget i vejen med - men Botox, nej tak.

Godt, at jeg selv har fundet en anden vej ud af migrænen! 


Billedet ovenfor er lånt fra en gammel artikel:

http://www.alive.dk/Nyheder/Sund/2011-13-danske-forskere-knaekker-migraenekode.aspx

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate