lørdag den 6. juli 2013

Tunsalat med torskerogn - LCHF



Uhm...., tunsalat er da en god spise - både til hverdag og som forret ved gæstebud.

Her er det rester, jeg har serveret på en lidt utraditionel måde - men som nok hos LCHF'eren falder i god jord - eller smag ;-) Og mon ikke de fleste kan klare denne lille anretning, hvor tunsalaten er serveret på pandekage med en håndfuld rejer og lidt "grønt".

Skal man servere tunsalat for gæster, er det allerbedste næsten at lave en rigelig stor skålfuld, så man er sikker på, der bliver lidt tilbage til næste dag. Jeg synes endda, den ofte bliver bedre af at stå og trække på køl til dagen efter.

Opskriften på pandekagen, der er vist her, kan jeg ikke gengive, da jeg ikke fik skrevet "eksperimentet" op, men dejen indeholder bl.a. avocado og kokosrasp. Tag evt. udgangspunkt i min opskrift på basispandekager HER.

Til en skål tunsalat til 8 pers. bruger jeg (skaler evt. selv opskriften):

3 ds. tun i vand
1 ds. torskerogn
200 gr. smør
300 gr. cremefraiche
1 stk limefrugt
Salt
Peber

Smør tages ud af køleskabet i god tid, så den bliver blød.
Tun drænes for vand.
Alle ingredienser røres sammen med elpisker og smages til med salt og peber.

Stilles på køl, gerne til dagen efter, så den kan stivne godt.

Serveres evt. som her - eller med en god grøn salat og en skive brød eller en bolle - se evt opskriften på brød HER eller opskriften på madbrød/boller HER



Velbekomme.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate