lørdag den 3. august 2013

Lindas rørte fetadip - LCHF tilbehør

Det er bare så ovenud skønt at blive inviteret på middag og så opleve, at næsten al maden er "lige i LCHF-skabet", så idag siger jeg tak til Linda og Bjarne for denne skønne fødselsdagsmenu:

Grillet tyndstegsfillet med baconsvøbte, grillede grønne asparges - dertil en skøn sommersalat med en rørt fetadip.

Linda var så sød at dele sin opskrift på sin fetadip med mig - og den skal I selvfølgelig ha', for den var simpelt hen så lækker, at jeg snarest muligt selv må se at få lavet mig en stor skålfuld. Tænker mig, at den også vil være skøn en sommeraften som dip til grøntsagsstave, ovenpå en frøkiks eller et stykke grillet squash.

Har I forresten prøvet at smide skiver af squash i toasteren eller på brødristeren? Det kan man faktisk sagtens, hvis man vil lave sig et par madder i et snuptag.

Men nu til opskriften på den skønne fetadip. Du skal bruge:

En blok (brik) feta
1 stk. rød snackpeber
1 håndfuld persille
Hvidløg
Citronsaft

Rød snackpeber køres til finthakkede stykker i minihakker. Væden drænes fra.
Blokfeta røres i blender, og når konsistensen er lind, tilsættes den hakkede, drænede peberfrugt, hakket persille, presset hvidløg og citronsaft efter smag.

Den salte feta er en dejlig ledsager til det meste, men er denne dip alligevel lidt for salt efter din smag, foreslår jeg, at der røres lidt cremefraiche min. 38% i blandingen.

Mums - og velbekomme!








Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate