onsdag den 4. september 2013

Spidskålswrap - LCHF

Spidskålswrap på CDJetteDCs LCHF
Tip: Brug evt de yderste blade på spidskålen til andet end wraps - 
de inderste er langt de lækreste.


Nej, dén her kommer altså (næsten) uden opskrift. Og efter en forholdsvis tung aftensmad igår (vi fik lækker kylling enchiladas), måtte der altså en lidt lettere aftensmad på bordet idag.
Men altså.... jeg er jo nærmest lige så mæt som igår og faktisk ikke spor misundelig over ikke at have spist traditionelle tortillas, som min mand og søn fik, mens jeg guffede denne spidskålswrap.

Jeg kunne jo godt have stegt mig et par tortillas (jeg bruger opskriften på basispandekager - klik evt. her for at se opskriften), men når det godt må gå lidt tjept med at få aftensmaden på bordet, ja så ér spidskålswraps altså vinderen.

Det hakkede oksekød er bare krydret med en hjemmelavet tacokrydderiblanding (se evt. anvisninger her), og i min wrap har jeg også en hjemmerørt dressing og en ordentlig dynge salat med krydrede salattern, revet mozzarella og lidt pesto.

Ved sørme ikke, om jeg kan gengive dressingen helt nøjagtig - fik ikke noteret ned - men den blev rørt omtrentlig sådan her:
4 spsk. græsk yoghurt 10%
2 spsk. piskefløde
Saften fra 1/4 citron, måske lidt mindre!
1/2 tsk. Trocomare urtesalt
1/2 tsk. tørret estragon
1/2 tsk. paprika
1/2 tsk. Sukrin+ (køb den evt. her)
Et drys peber

Det havde sikkert også været lækkert at toppe med guacamole (klik for opskrift) og tomatsalsa. Men godt, at der er mulighed for variation. Dagens spidskålswrap er blot til inspiration!

Jeg er så heldig at, jeg ikke behøver at have madpakke med på arbejde, da jeg hver dag har adgang til en dejlig buffet, men for den, der skal have madpakke med sig, forestiller jer mig, at disse wraps er fint egnede. Evt. med dressing etc. i en lille særskilt beholder, så det ikke bliver for "snasket". Husk servietter ;-)
Wrap af spidskål med fyld

Velbekomme!





Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate