søndag den 8. februar 2015

Stevia Sweet Drops og idéer til anvendelse

Til varme drikke, søde sager (sweet treats), kager og chiagrød bruger jeg af og til Stevia Sweet Drops.
Gennem en længere periode har jeg nøjedes med at have en enkelt variant stående, men så en dag blev jeg overvældet af lysten til at prøve flere , så nu indeholder min "samlig" hele fire af slagsen - og der er endda flere varianter at komme efter. Faktisk 11 forskellige, tror jeg.

Med dette indslag har jeg tænkt, at jeg nedenfor kan linke til de forskellige opskrifter, jeg efterhånden lægger ind her på bloggen, så man kan finde forslag og idéer og danne sig et overblik over, hvilke af de søde varianter, man "må eje" og "ikke kan undvære". Jo-jo, man kan skam sagtens undvære dem alle, men de kan jo også få lov at forsøde tilværelsen lidt. Mit råd til dig (især hvis du er nystartet LCHF'er) er dog, at du - som jeg - skal nøjes med en enkelt flaske, for helt billige er de ikke. Til gengæld er de ekstremt drøje i brug, så én lille flaske vil forsyne din søde tand LÆNGE.


Her kan du købe Sweet Leaf - Stevia Sweet Drops:

Flaskerne er i låget forsynet med en smart lille pipette. Derfor vil man i mine opskrifter i ingredienslisterne kunne se angivelser af antal dråber eller pipettefulde, der skal indgå.

Den opmærksomme læser vil måske bemærke, at jeg ikke har taget hul på alle smagsvarianterne. Her er derfor en foreløbig og ufuldkommen oversigt over opskrifter med Stevia  Sweet Drops. Listen bliver løbende opdateret. Klik på linket til opskriften, du vil se:

Her ser du min lille samling af de søde dråber
- klik på hvert enkelt link, hvis du vil se nærmere på dem eller købe dem:

Sweet Drops English Toffee - med karamelsmag
Sweet Drops Hazelnut - med smag af hasselnødder
Sweet Drops Berry - med smag af blandede bær
Sweet Drops Orange - med smag af spanske appelsiner

Dette indlæg indeholder affiliatelinks.

1 kommentar:

Macbeth sagde ...

Jeg har ofte kigget på steviadråberne og overvejet at investere i en flaske. Men jeg synes ofte, at når jeg har brugt stevia, at det har fået en lidt sær - nærmest lakrids-agtig- eftersmag. Gør dråberne også det?

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate