lørdag den 12. september 2015

Portobelloburgere

Portobelloburger the LCHF way

Portobelloburger, se hvordan på CDJetteDCs LCHF

I SuperBugsen spottede mit blik idag portobellosvampe til bare 10 kr. for 2 kæmpestore "hatte", og så var det oplagt at skifte burgerbollerne ud. Faktisk skulle vi slet ikke have haft burgere idag, men sådan blev der, og hvor bliver man da mæt - så stopmæt faktisk, at jeg end ikke kunne spise op, så dét Imser på,tallerkenen var altså lidt for stor en mundfuld til mig.

Jeg har ikke nogen særlig opskrift i ærmet, for det er jo bare om at grille eller stege kæmpesvampene. Start med at brune undersiden godt af i rigeligt (klaret) smør og den baconfedt, du kan hælde fra efter stegning af bacon. Jeg steger bacon i ovnen, så skiverne bliver perfekte og sprøde på den helt rigtige måde, og fedtet er nemt at hælde fra og gemme eller - som idag - at bruge med det samme.

Idag fik vi chilimayo i burgeren som dressing. Jeg snød og lavede den ikke selv men blandede bareHellmanns mayonnaise med Salsa Brava fra spanske Sol Mar (købt i Lidl). Det blev en virkelig lækker og kraftig burgerdressing!

Findes der noget bedre end at sidde ved bordet og bygge sin burger op? Ja, det gør der da, men momentet nydes, og så er det, at man er så opslugt af at få sin burger fin og færdig, at man glemmer at komme noget i. Sådan gik det også her, så det bliver svært at få øje på osten i min burger, for den er der ikke. Og tænk - det opdagede jeg først selv, da halvdelen var væk. Trods den manglende ost smagte min portobelloburger helt fantastisk...

Rigtig god portiobellojagt - prøv i SuperBrugsen; jeg har ikke købt dem alle ;-)
Og fortsat god week-end!

Ekstra bacon i portobelloburgeren

Portobelloburgeren er den fødte LCHF burger, fordi portobellosvampene under tilberedningen opsuger den overskydende baconfedt fra stegningen af


Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate