lørdag den 7. november 2015

Oh, how Pinteresting...!

Gem, genfind, følg, synes om og del på Pinterest...!

CDJetteDC opskrifter på Pinterest, gem opslagstavler, del, like

Sidder du med en samling af opskrifter i form af gemte snapshots, udklip, links til blogsider og interessante hjemmesider og synes, at dine samlinger er blevet en rodet "affære" og har svært at genfinde dine ting igen, så er tiden måske inde til at få organiseret det hele.

Og hvad er mere nærliggende end at lægge det hele i ordnede albummer - eller opslagstavler, som det kan gøres på Pinterest?

Det er på Pinterest, jeg har fundet en kærkommen mulighed for at få samlet alt det, jeg roder med, f.eks. opskrifter, madplaner og diverse blogindslag, og det er også her, jeg finder ny inspiration til madlavningen.
Og så ér der jo også andet end mad at interessere sig for på Pinterest, så i virkeligheden gemmer jeg alt muligt andet på mine opslagstavler, eller pinboards, som de også kaldes.

Pinteresting, right?


Du kan se her, hvad jeg gemmer på Pinterest. Men det er nu kun en halv sandhed, for du kan kun se mine offentlige opslagstavler her. Jeg har langt flere opslagstavler, som jeg ikke deler med alle (man kan oprette regler for, hvem der må se med), og enkelte opslagstavler er helt mine egne, nemlig de "hemmelige".

Jeg synes, det er en super god måde at gemme på. Ser du en artikel om boligindretning, ja - så laver du en opslagstavle til den slags og gemmer artiklen her. Har du et gammelt udklip med, hvordan du formerer dine blomsterløg, så tager du et billede af det og gemmer på en opslagstavle, du kunne kalde "Haven" eller noget i den stil. Og din ønskeseddel kan du også passende gemme og give adgang til for de, der måtte ønske at se den. Min ligger vistnok offentlig, for gaver er jo - uanset hvorfra de kommer - altid kærkomne...

Bare kom igang - det er så enkelt, og bagefter har du adgang til det hele ved blot at logge ind, enten fra en app. på telefon, iPad eller via browseren på PC'en.

Det bedste af det hele er, at du kan snuse rundt iblandt opslag på andres opslagstavler og gemme herfra til dine egne opslagstavler, når du finder noget interessant, der er værd at kunne genfinde med et par enkelte klik. Dét er da... Pinteresting!

God fornøjelse!

NB: Husk lige, at copyright skal overholdes, så brug Pinterest med omtanke og med respekt for ophavsretten.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate