fredag den 24. juni 2016

Facebook nominering: 7 hverdagsfotos, der blev til 8

CDJetteDCs LCHF

Kender I det at blive nomineret til at poste det ene og det andet på Facebook. Jeg må erkende, at jeg sjældent indfrier "forpligtelserne", der følger med en sådan "nominering", men denne gang tænkte jeg, at jeg nok sagtens ville kunne gøre alvor af nomineringen på min egen måde, nemlig ved at poste hverdagsfotos her på min blog.

Nu var det meningen, at jeg skulle nominere en ny hver dag til at lege med i denne lille fotoleg. Det gør jeg så ikke, men jeg kan jo opfordre andre madbloggere til at gøre som jeg, for det behøver jo ikke at handle om mad altsammen.

Her kommer så en lille kavalkade - og som I nok kan regne ud, så har er et par madfotos sneget sig ind i den lille stribe af billeder.



Torsdag d. 21. april:

Jeg havde fri fra arbejde forholdsvis tidligt for at tilbringe eftermiddagen i selskab med min mand og min mor.

Vi mistede min dejlige far i februar, og valgte at bruge eftermiddagen til at få styr på nogen af de ting, der følger i kølvandet på et dødsfald i familien.

Der blev naturligvis tid til et besøg på kirkegården, og blomsterne, som vi satte på graven ved urnenedsættelsen lørdagen forinden, stod - som det kan ses - stadig og pyntede fint.


Fredag d. 22. april:

Det er ikke nogen hverdagsbegivenhed at spise lowcarb brøderstatninger, men på St. Bededag (og aftenen forinden) må man godt....

Mangler du opskriften på de varme hvedeknopper, kan du finde opskriften her (med et klik)..


Lørdag d. 23. april:

Visse krydderurter har desværre ikke overlevet en ellers mild vinter, så jeg fik denne lille rosmarin med mig hjem fra en mindre shoppintur.

På billedet anes i baggrunden de spæde skud fra min jordbærrabarber, som jeg satte i jorden sidste år. Den må gerne skynde sig at blive til lidt mere!


Søndag d. 24. april:

Sikke et vejr at stå op til. Hvem kunne have forudset snevejr i 2. halvdel af april?

Rigtigt mange har skiftet til sommerdæk - men ikke jeg. Det skyldes nu ikke mine evner indenfor meteorologi eller spådom af nogen art men snarere manglende tid til lige at komme på autoværksted.

CDJetteDCs LCHF

Mandag d. 25. april:

Når man er græsenke og keder sig lidt, så kan det ende med, at man laver en lille dessert til sig selv. Det blev til en en græsk yoghurt 10% med en "ud-af-det-blå- spontant-lavet total crunchy yoghurtdrys. Opskriften kommer på bloggen, når successen gentages, og jeg får skudt et par nye fotos. Tænker, at en lille håndfuld blåbær kunne komplimentere den lille skålfuld dessert ret godt - tror I ikke?

Grene fra blåbærbusk

Tirsdag d. 26. april:

Trods det kolde forår, så ser det ud til, at blåbærbuskene, jeg plantede i efteråret, har tænkt sig at skyde med de fineste, bittesmå knopper.

Det var nu ikke særligt længe, jeg var i haven, for det var bidende koldt derude!


Onsdag d. 27. april:

På denne dag har det de sidste 21 år som regel været rigtigt godt vejr, og vi har ofte siddet om havebordet og spist fødselsdagsmiddag i solskin. Sådan skulle det ikke være i år, for det har det da bestemt ikke været vejr til.
Termometeret viste 2 grader om morgenen, og på min vej hjem fra arbejde bare sølle 7 grader. Brrrr..., det er et hundekoldt forår, vi har!

Vi er inviteret til fødselsdagsmiddag hjemme hos Jacob i hans eget hjem imorgen, fredag, så gaverne lå bare her og ventede.
Jacob flyttede hjemmefra for godt et års tid siden og glæder sig til at servere aftensmad for familien. Vi glæder os mindst lige så meget og har - som nævnt - gaverne klar... 😉

CDJetteDCs LCHF

Torsdag d. 28. april:

Æggebeholdningen var på sit absolutte minimum, så jeg har hentet ny forsyning.

...Men...ak - jeg glemte igen at få returneret de tomme æggebakker. Stakken vokser!









Det var så ugen (+ et en eksta dag), der gik. Måske laver jeg flere indslag med "ugen i fotos", for det var da en hyggelig lille leg.

Nu venter week-enden snart forude. Lad os håbe, at den bliver enden på dét, der stadig føles lidt som vinter. Næste uge skulle vi få op til 10 grader, og det er da en anelse lunere, end det har været denne uge.
God week-end!

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate