lørdag den 19. april 2014

God påske med LCHF påskelader - chokolader med cremet fyld

Opskrift på sukkerfrie påskechokolader aka hjemmelavede praliner med fyld på CDJetteDCs LCHF

Hvis I så mit blogindlæg igår, så ved I, at jeg bagte squashkage med valnødder og citronmåneglasur. Jeg fik en smule af glasuren i overskud, så det var jo nærliggende at fylde den i chokoladeform og fryse den ned. Netop glasuren til citronmåne egner sig nemlig supergodt til fyldte chokolader!'

Måske har I allerede set mine Valentineschokolader (med lyserødt fyld)?

De er lavet på præcis samme måde som disse påskelader. 



Ingredienser til påskelader (fyldte chokolader):


1 portion (eller en halv - eller en rest) glasur (se opskriften her)
86% chokolade til overtræk
Evt. lidt kokosolie til den smeltede chokolade.





Fremgangsmåden er den samme som den, der er beskrevet her (under Valentineschokoladerne)

Den korte version opridses her:

Fyldet: Kokosolien smeltes for svag varme i en egnet, lille kasserolle. Tilsæt Sukrin+ og Lucuma pulveret og rør flødeosten i. Citronsaft og gurkemeje (eller gul frugtfarve, hvis det fås - jeg bruger det ikke selv) piskes i.
Fordel fyldet til dine chokolader i silikone chokoladeforme og stil dem på frost - gerne natten over.

Overtrækschokoladen: Næste dag (eller når fyldet er helt frosset) kan der overtrækkes med smeltet chokolade, der gerne må være tilsat en lille smule kokosolie (1 lille tsk. pr. 100 gr.).

Jeg har sådan en lille, fin chokoladesmelter, der fungerer ved hjælp af et fyrfadslys. Det tager lidt tid, inden chokoladen er smeltet, men til gengæld er den så fin og spreder hygge i køkkenet. 

Du kan også smelte chokoladen i microovn eller i vandbad.

De færdige fyldte chokolader stilles på bagepapir, indtil chokoladen er stivnet.

Påskeladerne opbevares i tætsluttende emballage på køl.
Bloggen og jeg ønsker jer alle en fortsat god påske!

Påskelader - sukkerfrie fyldte chokolader med cremet og syrligt, sødt citronfyld - den lille dessert til påskefrokosten. Se opskriften på CDJetteDCs LCHF


Prøv også:



Find flere fristende opskrifter i mit

☆ OPSKRIFTSREGISTER ☆




Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate